• Zapisz się
  • Zaloguj się

Business Dialog Business Dialog Logo

  • Strona główna
  • DFE
  • KDF Dialog
  • Made in Poland
  • Plan B dla Dyrektora
  • O nas
  • Mój profil

Joanna Wojtowicz

mazowieckie

Aktualna nazwa stanowiska CFO Pełna nazwa firmy Demag Cranes & Components Sp. z o.o.

    0
    • Photos
    • Videos
    • Blog Posts
    • Discussions
    • Events
    • About
    Wszystkie zdjęcia

    Lokalizacja

    mazowieckie


    Status zawodowy

    Dyrektor


    Aktualna nazwa stanowiska

    CFO


    Pełna nazwa firmy

    Demag Cranes & Components Sp. z o.o.


    Jestem uczestnikiem:

    LinkedIn, Profeo


    Życiorys zawodowy w skrócie (im więcej informacji o sobie zamieścisz, tym łatwiej będziesz widoczny dla innych Uczestników serwisu)

    WYKSZTAŁCENIE 1993-98 Akademia Ekonomiczna w Krakowie Handel Zagraniczny, specjalność: Zarządzanie Międzynarodowe 1996-97 Fachhochschule Anhalt (Szkoła Wyższa) w Bernburgu (Niemcy) VIII 2002 – obecnie Demag Cranes & Components Sp. z o.o. Demag – światowy lider w produkcji suwnic i dźwigów portowych, przychody 1,05 mld EUR, 5,9 tys. pracowników, obecny w 60 krajach . Spółka notowana na giełdzie we Frankfurcie. Stanowisko: Dyrektor Finansowy, Prokurent Zakres obowiązków: Pełna odpowiedzialność za wszystkie aspekty finansów spółki, IT (wcześniej: administracji, zakupów i HR), w tym: • włączenie polskiej spółki (z nieistniejącą sprawozdawczością i kontrolingiem) do struktur korporacji w zakresie raportowania, kontrolingu, budżetowania, zarządzania ryzykiem i zarządzania programem zgodności; • implementacja sprawozdawczości i kontrolingu (centra zysków i kosztów, grupy produktów, KPI) – raportowanie wg polskich, amerykańskich i międzynarodowych standardów; • budżetowanie i długoterminowe planowanie (włącznie z prognozami kroczącymi); • zarządzanie płynnością, w tym zaciąganie i obsługa kredytów i gwarancji bankowych, zarządzanie ryzykiem walutowym (transakcje terminowe- brak zaangażowania w ryzykowne opcje walutowe), nadzór nad ściąganiem należności (np. udział w postępowaniu upadłościowym, zamiana wierzytelności na akcje); • nawiązanie współpracy z brokerem (OC działalności, ryzyka transportowe, mienie, itp.); • współpraca z audytorem – audyty zakończone opinią bez zastrzeżeń (sprawozdania badane wg polskich i grupowych standardów przez firmy z Wielkiej Czwórki); • zarządzanie gospodarką magazynową (synchronizacja dostaw materiałów z pracami montażowymi w celu minimalizacji stanu zapasów); • opracowanie wewnętrznych instrukcji (obieg dokumentów, polityka księgowości i bezpieczeństwa firmy, regulamin wynagradzania i pracy,) i Dokumentacji Transfer Pricing; • wprowadzenie rozwiązań opartych o leasing operacyjny w celu optymalizacji zaangażowania kapitału; • wdrożenie systemu zarządzania ryzykiem (identyfikacja ryzyk, środki zaradcze, kontrola i raportowanie) i systemu zgodności SOX (zgodność z wytycznymi SOX: Sarbanes Oxley Act); • zaangażowanie w proces IPO spółki Demag na giełdzie we Frankfurcie – obsługa due diligence; • IT: modernizacja sprzętu komputerowego w celu optymalizacji kosztów IT (ograniczenie kosztów obsługi przez specjalistów IT), wdrożenie korporacyjnej polityki bezpieczeństwa IT (np. archiwizacja danych z systemu transakcyjnego); • HR: wprowadzenie standardowej umowy o pracę, regulamin wynagradzania i pracy, system motywacyjny dla handlowców i dla kluczowych pracowników. X 2001 – VII 2002: Axel Springer Kontakt Sp. z o.o. Stanowisko: Kontroler Finansowy, Zakres obowiązków: • przygotowywanie planów finansowych i analiz inwestycyjnych oraz kalkulacja ofert; • sporządzanie raportów finansowych dla zarządu i udziałowców; • tworzenie planu kont i wdrażanie oprogramowania księgowego. X 1998 – IX 2001: Siemens Sp. z o.o. Stanowisko: Specjalista ds. Finansowo-Handlowych, Kontroler Finansowy Zakres obowiązków: • przygotowywanie planów finansowych i analizy kosztów operacyjnych; • sprawozdawczość wg polskich i amerykańskich standardów rachunkowości; • tworzenie struktury SAP R/3 w zakresie modułów: księgowości, kontrolingu i środków trwałych; • sporządzanie dokumentacji odnośnie cen transferowych (transfer pricing). Znajomość języków obcych: niemiecki angielski Znajomość programów i inne umiejętności: MS-Office, systemy finansowo-kontrolingowe: Hyperion, Frango, Profin, SAP R/3, Macola, Symfonia, prawo jazdy Hobby: Pływanie, bieganie, snowboard, jazda konna, jazda na rowerze


    Zgłoś problem  |  Privacy Policy  |  Terms of Service

    © 2023 Business Dialog   Powered by Kreator stron internetowych | Utwórz stronę internetową | Ning.com