Dopasowanie ma znaczenie, czyli ecommerce i zwroty
Na ogół dopasować ubranie trzeba osobiście, przymierzając je. Trudno ominąć ten etap, bo mało jest ubrań tak uniwersalnych, a zarazem pożądanych, aby rozmiar zawsze zgadzał się z naszymi wymiarami i jeszcze do urody wszystko pasowało. To wielka bolączka internetowych zakupów, generująca wielkie koszty. Klienci zamawiają wiele wersji ubrania, potem zostawiają sobie właściwy, a reszta oddają. Liczba zwrotów może rozłożyć na łopatki biznes ecommersowy.
Główni detaliści internetowi, tacy jak Boohoo i Shein, zapoczątkowali kulturę masowych zamówień, masowych zwrotów i są znani z niespójności w rozmiarach i jakości. Ale technologie takie jak sztuczna inteligencja (AI) i rzeczywistość rozszerzona (AR) mają zmienić reguły tej gry.
W 2018 roku Zara wprowadziła swoją „wirtualną garderobę”. Ta innowacja umożliwiła klientom cyfrową wizualizację, jak ubrania będą wyglądać na różnych kształtach i rozmiarach ciała. Pomimo pomysłowości proponowane rozwiązania, nie zlikwidowało problemu. Wirtualnym przymierzalniom ciągle brakuje szczegółowego zrozumienia typów ludzkiego ciała, ułożenia materiału i indywidualnego gustu. Nie mogą w namacalny sposób odwzorować dopasowania ani dotyku, tekstury ani wrażliwości dotykowej, które są wyraźnie głównymi elementami ścieżki zakupowej kupującego.
Główne marki z wielomilionowymi kanałami internetowymi, takie jak Ray-Ban, Nike i Timberland, wszystkie eksperymentowały z tym podejściem, ale odniosły ograniczony sukces. Im większy sklep internetowy, tym większy stos zwrotów do przetworzenia.
Ale może idzie nowe lepsze. W połowie czerwca Google uruchomił narzędzie sztucznej inteligencji „Virtual Try-On”. Wyczyn ten zapoczątkował ekscytujące postępy w replikowaniu zakupów offline, tworząc eksperymentalne narzędzie, które jest prawdopodobnie dokładniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Lider współpracował ze skalą odcieni skóry Monka, aby zwiększyć różnorodność, obsługując kupujących w rozmiarach od XXS do 4XL.
Opierając się na technologii generatywnej sztucznej inteligencji, obiecuje pokazać, jak ubrania będą wyglądać na różnych rzeczywistych modelach, w tym szerokiej gamie odcieni skóry i typów ciała.
Jeśli innowacja Google naprawdę jest odpowiedzią na problem rozmiaru i dopasowania, może zrewolucjonizować zakupy online, a co więcej, zmniejszyć liczbę zwrotów, a więc solidną część kosztów tej działalność handlowej.
Opracowanie na podstawie NewThinking