BiznesIT

Co Ikea, gigant handlu detalicznego wdraża w ramach strategii cyfrowej?

Usiadłem z kawą i byłem po prostu ciekawy. Co robi firma blue box w erze Amazona i Alibaba?       Po kolei:

Ikea zdobyła Geomagical Labs z Doliny Krzemowej

Ikea digital i koncepcja „płać swoim czasem”

Biznes z klopsikami jako element cyfrowej transformacji IKEA

IKEA chce twoich ciasteczek

IKEA stawia na telefon komórkowy

Więcej inteligentnych urządzeń

A poniżej bardziej szczegółowo.

 

Ikea zdobyła Geomagical Labs z Doliny Krzemowej

 

Brian Totty, dyrektor generalny Geomagical, powiedział: „Pozwalamy klientom IKEA realistycznie wyobrażać sobie i urządzać swoje przestrzenie z dowolnego miejsca”.

IKEA chce, aby klienci wybrali mebel, wkleili go w dowolne miejsce za pomocą aparatu w smartfonie i zwizualizowali jego wygląd. Jeśli tak się stanie, sprzęt IKEA trafi do Twojego pokoju bez chodzenia do sklepu lub kombinowania w wyobraźni.

IKEA podchwyciła trend cyfrowy. Inżynierowie danych, maniacy uczenia maszynowego, specjaliści od wizji komputerowej są teraz częścią zespołu IKEA.

Ikea digital i koncepcja „płać swoim czasem”

Jeśli chcesz spędzić trochę czasu z IKEA, firma oferuje klientom zniżki na podstawie ich osi czasu w Mapach Google.

Jak to działa?

Ikea uruchomiła projekt „płać czasem”, a oto etykieta produktu, która to przedstawia:

Strategia cyfrowa IKEA musi zwiększyć liczbę osób odwiedzających sklepy. Większość z nich znajduje się poza miastami, a dotarcie tam zajmuje sporo czasu. Nowa inicjatywa giganta pozwala na kupowanie czasem, który klient musi poświęcić na dojazdy do sklepów.

Możesz otrzymać przedmiot, jedzenie lub inne towary za darmo. Zależy to tylko od tego, jak gorączkowa była podróż i jaki był korek.

 

Biznes z klopsikami jako element cyfrowej transformacji IKEA

Barbara Martin Coppola, szefowa transformacji cyfrowej Ikea chce klopsików, ale zdigitalizowanych. Nie do końca sam klopsik, ale jego logistyka już tak.

Nowa strategia cyfrowa będzie odzwierciedlać operacje, śledząc świeżość warzyw i całkowitą liczbę klopsików. Pracownicy używają przenośnych skanerów do monitorowania stanów magazynowych, dat ważności, a także lokalizacji. Cyfrowe pulpity nawigacyjne wyświetlają czasy szczytu, dostawy przychodzące i ważne zawirowania w łańcuchu dostaw. Chatboty pomogą w komunikacji między restauracjami a dostawcami.

IKEA zatrudniła JDA Software, firmę specjalizującą się w rozwiązaniach planistycznych w łańcuchach dostaw, do prowadzenia projektu i dostarczenia kompleksowej platformy.

 

IKEA chce twoich ciasteczek

 

Pierwszy w historii, Chief Digital Officer w IKea pracuje z agencją Work & Co nad narzędziem (aplikacją), które przejmuje i analizuje historię zainteresowań klientów odwiedzających www i sklepy. Ikea chce poznawać preferencje klientów, aby tworzyć precyzyjne rekomendacje, ale także szanować prywatność klientów.

Wprowadza funkcję zamawiania w sklepie, aby móc gromadzić dane i historię cen. Zaczynając od strony internetowej i łącząc ją z danymi z zaplecza, IKEA stara się objąć cały łańcuch danych i zaprojektować lepiej dopasowaną ofertę.

 

IKEA pomaga użytkownikom kontrolować ich dane

 

Jednocześnie IKEA zapyta ludzi, czy chcą udostępnić dane. Liczy na zaufanie, co zwiększy współczynniki lojalności. Cyfrowy zespół IKEA w przejrzysty sposób zaprojektował elementy sterujące aplikacji, aby użytkownicy końcowi mogli łatwo zmienić ustawienia prywatności.

 

IKEA stawia na telefon komórkowy

 

IKEA chce być w różnych aplikacjach, z różnymi rzeczami, a zespół realizuje to, współpracując z firmą technologiczną Holler. Holler opracowuje cyfrowe naklejki dla użytkowników telefonów komórkowych, które można udostępniać w Venmo. Animowana naklejka IKEA przedstawia dwie osoby pchające wózek sklepowy wypełniony meblami domowymi.

Dlaczego Venmo? Inicjatywy cyfrowe IKEA skupiają się na wszystkim, co ułatwia kupowanie. Tutaj historia jest taka 

sama. Venmo. Aplikacja należąca do Pay-Pal pozwala użytkownikom dzielić rachunki ze znajomymi i obserwującymi.

Naklejka IKEA Venmo – obok.

Od naklejki po płynne transakcje – to element strategii cyfrowej IKEA.

 

Więcej inteligentnych urządzeń

 

IKEA sprzedaje inteligentne głośniki, inteligentne żarówki, wtyczki zasilania, a teraz dodała inteligentne rolety. Nie jest niczym nowym, że przedmiot jest sterowany głosem. Pokazuje tylko, że IKEA jest zaangażowana w dostarczanie większej liczby inteligentnych urządzeń pod nasze dachy.

IKEA chce, abyś budował swój inteligentny dom. Firma stworzyła więc pion poświęcony rozwijaniu ekosystemu inteligentnych urządzeń.

 

W Polsce

W Polsce Ikea zautomatyzowała proces obsługi klienta przy pomocy chatbota drugiej generacji. Aby stworzyć prawdziwie konwersacyjną sztuczną inteligencję, zintegrowano dwie globalne technologie – silnik rozumienia języka naturalnego Google Dialogflow oraz rozwiązanie contact center Genesys PureCloud. Jest to pierwsza tego typu integracja na świecie.

Chatbot IKEA nie wymaga wybierania odpowiedzi z listy, ale odpowiada na pytania otwarte zadane w sposób wygodny dla klienta i z szerokiego zakresu tematów. Pomaga w sposób maksymalnie zbliżony do pomocy człowieka.

W przeciwieństwie do chatbotów pierwszej generacji, robotyczny konsultant w IKEA odpowiada prawidłowo na większość pytań klientów zadanych naturalnym językiem, wybacza literówki, trzyma kontekst wypowiedzi, udziela sparametryzowanych odpowiedzi oraz radzi sobie z długimi pytaniami. Dzięki temu jest w stanie istotnie odciążyć Domolinię IKEA, włączając konsultanta tylko w trudne rozmowy.

9042521262?profile=RESIZE_400xArek Skuza 

 

Arek jest partnerem Volta Venture, strategiem biznesu, ekspertem rozwoju produktów, doradcą wdrażania sztucznej inteligencji w produktach i organizacjach, współpracownikiem Business Dialog,   www.arekskuza.com www.szkolainnowacji.com